سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

آموزش بافت سارافن و کت و پاپوش دخترانه (2تا3 سال)

1393/9/23 20:26
نویسنده : نرجس
3,201 بازدید
اشتراک گذاری

سلام .

سریع بریم سر کلاس و درس رو شروع کنیم.

مواد مورد نیاز:کاموا 100 گرمی (pop)  پنج تا که دو لا کردمشون.

میل شماره 4 و 5 و 2 

دکمه :9 تا 

سارافن:نخ دو لا میل شماره پنج ابتدا 68 تا دونه سر بندازین و از همون اول ساده بافی انجام بدید تا قد دامنش به 30  سانتی متر برسه.حالا به بالا تنه رسیدیم،حالا 2 تا رو 4تا زیر 2تا رو 12 تا زیر 2تا رو 4 تازیر 2 تارو 12 تا زیر 2 تا رو 4 تا زیر 2تا رو  12 تا زیر 2تا رو 4تا زیر2 تا رو میبافیم.

رج برگشت دانه ها رو همونطور که میبینیم میبافیم.

رج بعدی دانه ها رامیبافیم ،فقط در قسمت 12 تا زیر پیچ میاندازیم.(تا آخر رج 3تا پیچ ایجاد میشود)

  4سانت میبافیم و حلقه را باز میکنیم(به ترتیب 3 تا 2تا و یکی)برای گردی حلقه در 3 رج کور میکنیم.

  شش و نیم سانت که بافتیم یقه را گرد میکنیم(دانه ها را 3قسمت تقسیم کرده ،یک سوم وسط را نصف میکنیم .

حالا یک سوم کناری و یک دوم یک سوم وسط را بافته و بقیه را نبافته و برمیگردیم ،در رج برگشت آن نصف یک سوم وسط را تقسیم بر سه کرده و در سه رج ،هر بار یک سوم دانه ها را کور کرده و بقیه دانه ها را نیز برای برای سر شانه نگه داشته و در سه مرحله آنها را نیز کور میکنیم

برای بافت پشت سارافن هم دقیقا همین مراحل را انجام دهید با این تفاوت که بعد از باز کردن حلقه  نه و نیم  سانت میبافیم و یقه را باز میکنیم و همزمان با کور کردن دانه های یقه دانه های سر شانه را هم کور میکنیم تا یقه ی پشت خیلی باز نشود.

 کناره ها را وصل کرده و در انتها دور یقه و حلقه و پایین سارافن را هلال میزینیم.

کت :  نخ دو لا میل شماره چهار72 تا دانه سر انداخته  دو رج ساده بافی انجام میدهیم.

 رج بعدی ،8 تا زیر ( برای سجاف)  9تا زیربرای جلو ی لباس ،یک ژته دو تا زیر ، یک ژته ،  6 تا زیر ،یک ژته ،2 تا زیر ،یک ژته ،  20 تا زیر ، یک ژته ،2 تا زیر یک ژته ، 9  تا زیر ، 8 تا زیر .

8 تای اول و آخر هر رج را ابری یا پنسی میبافیم..

رج های برگشت به جز اون 8 تا بقیه رو رو میبافیم.

در تمام رج ها دقیقا دو طرف اون 2 تا زیر ها ژته میزنیم( به این ترتیب دانه های جلو و آستین و پشت کم کم زیاد میشن.)بعد بافت نزدیک 17 سانت دانه ها ی آستین ها رو داخل نخ یا میله ی دیگری میکشیم و دانه های جلو و پشت را پشت سر هم میبافیم(به این ترتیب جلو و پشت خود به خود به هم وصل میشن)و به بافتمون ادامه میدیم(لازمه بدونین که بعد از جدا کردن آستین ها دیگه ژته نمیزنیم و راسته میبافیم).حدود 22 سانت که بافتیم چهار رج هم ابری (همه از زیر) میبافیم و و همه ی دانه ها را کور میکنیم.

حالا دوباره دانه های یکی از آستین ها را داخل میله کشیده و شروع به بافت میکنیم و هر 3 رج یک بار یک دانه کور میکنیم . بعد از بافت 17 سانت از محل جدا شدن آستین از لباس ،چهر رج ابری بافته و دانه ها را کور میکنیم. آستین بعدی را هم به همین صورت میبافیم.

جیب: برای بافت جیب روی لباس هم بیست دانه سر انداخته و 6 تا ابری و بقیه را ساده بافی میکنیم و بعد از بافت 9 سانت همه ی دانه ها را کور میکنیم و جیب را در جای مناسب وصل کرده و  وسط جیب را به آرامی کمی جمع میکنیم و کوک میزنیم تا زیباتر شود. 

یقه:برای بافت یقه ازبعد از 8 تا دانه ی سجاف از خود بافت دانه گرفته و تا اول 8 تا دانه ی آخر دانه میگیریم و حدود5 سانت ساده بافی میکنیم و بعد کور میکنیم.در انتها دور تادور یقه را با قلاب هلال میزنیم.

**نکته ی مهم :از باز کردن جا دکمه در سجاف فراموش نکنید(3دانه ابری دو تا را کور کرده و سه تا ابری)در رج برگشت سه تا ابری دو تا اضافه کرده و سه تا ابری). هر 5 تا 6 سانت یک جا دکمه بزنید.

پاپوش:با نخ یک لا  و میل شماره  دو 14 تا سر بگیرید،و حدود 5 سانت ببافید و بعد تا پنج سانت در هر رج یک دانه اول رج زیاد کنیدو و بعد تا 8 سانت ساده بافی انجام داده و بعد دانه ها را سه قسمت کرده ،یک سوم اول و دوم را بافته و بقیه را نبافته و بر میگردیم یک سوم وسط را کشباف بافته و آخرین دانه ی یک سوم وسط را با اولین دانه از یک سوم آخر یکی کرده و میبافیم و بقیه دانه ها را نبافته و بر میگردیم ،این کار را در دو طرف انجام داده تا دانه ها تمام شوند و در آخر همه را کور میکنیم. 

جلوی کار را بهم وصل کرده و دور تا دور کار را هلال میزنیم و روی پا بند را با پایه بلند میبافیم و دکمه میزنیم.

نمیدونم توضیحات چه طور بود ولی اگه سوالی باشه در خدمت هستم. 

پسندها (2)

نظرات (5)

مامان
29 آذر 93 3:31
هزار الله و اکبر به این فرشته زیباااااااااااا. خیلی ناز و خوردنی شدی دخمل خوش تیپ. خدا حفظت کنه
نرجس
پاسخ
:ممنون،خدا شما و امیر حسین خوشگل و هم در پناه خودش نگه داره همیشه
مامان
29 آذر 93 3:32
وای نرجس جون هزار ماشاالله بهت.چقدر هنرمندی بانوووووو. خیلی لذت بردم از این هنر نماییت
نرجس
پاسخ
:ممنون ، ما اینیم دیگهقربونت برم،
مامان
29 آذر 93 3:35
خسته نباشی نرجس جونم چقدر وقت گذاشتی تا کل این پروژه رو بافتی؟ دست و پنجه ت درد نکنه،تو بی نظیری.هنرمنددددددد چقدر هم دقیق توضیح دادی. کلاس رفتی یا از روی کتاب میبافی؟
نرجس
پاسخ
:ممنون،نزدیک سه هفته طول کشید،پاپوش و کت و سارافن و تل مو و انگشتر. چه قدر تو منو دلگرم میکنی. هیچ کدوم ،راستش من قبلا بافتنی رو ازمامانم یاد گرفتم ،حالا وقتی یه مدلی رو یه جایی میبینم معمولا میفهمم چه طوریه .البته هنوزم گاهی هنوز از مامانم و خاله میپرسم
مامان
1 دی 93 0:53
بابا خانوادگی انگار هنرمندین. آفرین به مامان هنرمندت.افرین به نرجس جونم که انقدر خوب یاد گرفته.به زهرا بانو هم حتما یاد بده.
نرجس
پاسخ
:ممنون گلم ،شما لطف داری،من هم از وقتی بچه دار شدم بیشتر علاقه مند شدم به این کارا آخه خیلی لذت بخشه واقعا،در مورد زهرا باید بگم یکی از اهدافم در نوشتن پست های بافتنی ،موندنشون برای زهرا جانه ،تا اگه فرصت نشد یادش بدم و اگه علاقه مند بود یه خورده با اینا یاد بگیره.
وحیده
17 دی 94 10:19
سلام خیلیییییییییییییییییییی ممنون ازتون سایتتون واقعاخیلی عالیه
نرجس
پاسخ
:سلام عزیزم،خواهش میکنم،خوشحالم به دردتون خورده