سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

آموزش بافت گل

1393/4/27 13:32
نویسنده : نرجس
1,953 بازدید
اشتراک گذاری

دوباره سلام

 

با آموزش چند مدل گل بافتنی که برای تزئین روی لباس و  تل و پنس دختر بچه ها کاربرد داره در خدمتتون هستم.

مدل یک)این مدل که بسیار ساده است را با هم شروع میکنیم،ابتدا 8 تا زنجیره بزنید و به هم وصل کنید تا یک دایره داشته باشید حالا دو تا زنجیره ، سه تا پایه دوتا زنجیره ،و به دایره وصل کنید. این کاررا چهار بار تکرار کنید گل کوچک و ساده ی شما آماده است ،میتوانید وسط آن را مروارید یا دکمه بدوزید و استفاده کنید.

مدل دو)ابتدا 8 تا زنجیره بزنید و به هم وصل کنید تا یک دایره داشته باشید،حالا سه تا زنجیره یک پایه کوتاه بزنید(5 بار)در رج بعد در فضای خالی 3 زنجیره ا ی 5 تا پایه بزنید و با بافت نامرئی به پایه کوتاه قبلی وصل کنید.

مدل سه)ابتدا 8 تا زنجیره بزنید و به هم وصل کنید تا یک دایره داشته باشیدحالا سه تا زنجیره یک پایه کوتاه بزنید(5 بار)در رج بعدهم دقیقا همین کار را انجام دهید فقط برای دایره ماندن تعداد زنجیره ها ا بیشتر کنید(میتوانید بسته به اندازه ی گل دلخواهتان این کار را در سه  یا چهارراج هم تکرار کنید)سپس از آخرین رج شروع به پایه زدن در فضای خالی بین پایه ها کنید ،و روی پایه ی رج  قبل با زنجیره یا بافت نامرئی وصل کنید.(دقت کنید در این گل تعداد پایه هایی که در رج های آخر گل میزنید بیشتر از تعداد پایه هایی هست که در مرکز گل میزنید)بعد از اتمام هر رج با بافت نامرئی به رج قبل رفته و پایه میزنیم.

مدل چهار)حدود چهل تا زنجیره بزنید، (این گل دقیقا همون گلی که من روی پاپوش ها گذاشتم ، اونجا بیست تا زنجیره زدم).دو تا زنجیره ی اضافه زده و 3 زنجیره ی دیگر هم میزنیمو یک پایه متوسط در زنجیره ی سی و هشتم میزنیم ،بعد دوباره سه زنجیره  زده و در زنجیره ی دوم  بعدی پایه متوسط میزنیم، و این کار را تا آخر ادامه میدهیم.

در رج بعد سه زنجیره زده و در فضای زیر 3 زنجیره از ردیف اول یک پایه بلند بافته +3 زنجیره و مجددا دو پایه بلند میبافیم.+ یک زنجیره ، و در فضای زیر  سه زنجیره ی بعدی 2 پایه بلند  بافته + 3 زنجیره + دو پایه بلندو یک زنجیره و... این کار را تا آخر رج ادامه میدهیم.در رج بعدی ، دوباره در شروع رج 3 زنجیره زده،و در فضای 3 تا زنجیره ی رج قبل 7 تا پایه بلند بافته و بر روی تک زنجیره ی  ردیف قبل وصل میکنیم ( بافت نامرئی) و دوباره در فضای خالی بهدی 7 تا پایه زده و این کار را تا آخر ررجادامه میدهیم.

در رج آخر که بافت آن اختیاری نیز میباشد ، میتوانید یک پایه کوتاه روی هر کدام از گره ها(پایه ها) ی رج قبل ببافید.

امیدوارم از آموزش ها بهره ی لازم رو ببرید . در صورت هربه وجود آمدن هر گونه مشکلی به سوالاتتون پاسخ داده خواهد شد.

پسندها (3)

نظرات (0)