سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 19 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

آشپزخونه ی نی نی جون(کالباس)

1393/10/24 12:38
نویسنده : نرجس
4,000 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ،دستور امروز ،دستور درست کردن کالباس در خونه است ،من دو سه بار درست کردم و هر بار عالی شده. راستش همه ازش استقبال کردند و باهاش الویه و ساندویچ های خوشمزه ای هم درست کردم.(جاتون خالی)

دیروز میخواستم دوباره درست کنم و عکس بگیرم وبعد پست بذارم،راستش دیدم یک ،دو ،سه سوخته و نشد . حالا دستورشو میذارم ،درست کردنش راحته و فکر کنم احتیاجی به عکس نداره زیاد.

مواد لازم:

سیر (3 یا 4 حبه)         سینه ی مرغ   (یک عدد بدون استخوان)     زرده ی تخم مرغ   (یک عدد)

آرد ذرت (یک قاشق غذاخوری)    فلفل سیاه (یک قاشق مرباخوری)  نمک (یک ق چایخوری سر پر)

زنجفیل (یک پنجم ق مرباخوری)   روغن مایع  (یک ق غذاخوری)    هل ساییده  (یک دوم ق مربا خوری)

هویج پخته شده نگینی خرد شده(یک عدد)              قارچ پخته شده نگینی (دو عدد)

طرز تهیه:سینه ی مرغ و سیر را دو بار چرخ کرده ،یا در غذا ساز ریخته و خوب چرخ میکنیم. . بعد آرد ذرت راالک کرده و همه  ی مواد را به جز روغن و تخم مرغ به سینه ی مرغ افزوده و حسابی ورز میدهیم.

*نکته*به جای قارچ میشه از پسته یا فلفل دلمه ای استفاده کرد.

بعد از اینکه حسابی ورز دادیم ،روغن وزرده ی تخم مرغ را اضافه کرده و بعد همه ی مواد را به شکل استوانه در آورده و روی یک کیسه ی پلاستیکی گذاشته و دو طرف آن را درست مثل کالباس میبندیم و 80 دقیقه بخار پز میکنم.. بعد حدود 5 تا 6 ساعت با همان پلاستیک در یخچال گذاشته و بعد آماده ی برش است . (نوش جون)

 این کالباس هم سالمه هم خوش مزه،بچه ها هم که عمدتا از این جور خوراکی ها خیلی استقبال میکنن.

*نکته*بهتره از کیسه نایلونی هایی استفاده کنین که مخصوص فر هستند(تنورک پخت).اگه هم نتونستید تهیه کنین روی کیسه فریزی باز شده استوانه رو آماده کنین و بعد روی یک فویل نازک آلومینیومی بذارید و ببندینش.

پسندها (5)

نظرات (10)

مامان مبینا
25 دی 93 0:46
عزیزم من شما رو با افتخار لینک کردم عزیزم معلومه که خیلی هنرمند وکد بانو هستین من که عااااااااااااااااااااشق این جر خانما هستم بدون تعارف اینو میگم
نرجس
پاسخ
نه با با این جوریا هم نیست ،خجالتم ندین
مامان مبینا
25 دی 93 0:46
روی ماه دسته گلا رو ببوس
نرجس
پاسخ
:چشم ،شما هم روی دختر گلت رو ببوس از طرف من
مامان
25 دی 93 2:42
به به به نظر خوشمزه میاد. نوش جونتووووووون. ممنون بابت دستور دقیقی که نوشتی نرجس جونم.بووووووس
نرجس
پاسخ
:آره خوب میشه،خواهش میکنم
مامان مبینا
26 دی 93 17:47
نرجس
پاسخ
مامان زهرا وسارا
27 دی 93 20:32
فرین باید برای ماهم از این من از این کالباسادوس دارم منم میخوام
نرجس
پاسخ
چشم براتون درست میکنم اومدین،
مامان مبینا
29 دی 93 10:22
دوست گلم سلام بچها خوبن؟خودت خوبی؟ ممنون بابت تبریکت خوشحالم که دوست با معرفتی مثل شما دارم بوووووووووس
نرجس
پاسخ
سلام،ممنون ،همه خوبن ،البته بچه ها سرماخورده اند . واسه همین کم میام سراغ وبلاگ. خواهش میکنم ،امیدوارم همیشه شاد و سالم باشید
مامان مبینا
2 بهمن 93 14:25
مهدی جون وزهرا خوشمله خوفن؟ من که عااااااااااااااااشقشونم ایشالله خدا نگه دارشون باشه از طرف من
نرجس
پاسخ
ممنون دوست خوبم ،دست بوسند ،شما هم مبینا جون رو ببوسید
مامان محمد حسین جان
2 بهمن 93 16:56
منم رمز T
نرجس
پاسخ
:سلام ،چشم
مامان سيد امير علي
4 بهمن 93 9:52
سلام خانمي.ممنون از اينكه به يادمي.نه هستم.ان شاا... چندين پست جديد كه خيلي وقته ميخوام بزارم رو آپ خواهم كرد. راستي قضيه رمز رو هم بهم ميگي چيه؟فرزندان گلت رو ببوس
نرجس
پاسخ
سلام ،راستش آدرس وبلاگ دست همکارای خودمو شوهرم بود و من دوست نداشتم تمام مطالب رو بخونن واسه همین یعضی ها رو رمز دار کردم و از حالا به بعد همه رو به جز آموزشها رمز دار میذارم
مامان مبینا
6 بهمن 93 7:12
خبرخبرخبردار منم اپممممممم
نرجس
پاسخ
,:وای ببخشید من دیر اومدم