سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 1 ماه و 24 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 11 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 9 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

آشپزخونه ی نی نی جون(همبرگر خونگی)

1394/1/14 16:49
نویسنده : نرجس
2,043 بازدید
اشتراک گذاری

سلام.امروز با دستور پخت همبرگر تو خونه در خدمتتونم.عرض کنم که هم خیلی خوش مزه است و هم سالم.

مواد لازم: گوشت چرخ کرده    سویا     نمک   فلفل    زردچوبه    زنجفیل     سیر    پیاز    روغن    

طرز تهیه:سویا را با کمی آب خیس کنید .گوشت چرخ کرده رو با چند حبه سیر رنده شده و پیاز رنده شده ورز دهید نمک و فلفل و زردچوبه و زنجبیل رو اضافه کنید و ورز بدهید (اگه از اول مواد رو تو غذاساز بریزین بهتره،بعد آب سویا ها را گرفته و اونها رو تو غذاساز خوب له میکنیم و با مواد بالا قاطی میکنیم )من بعد از این مرحله یک تخم مرغ کوچیک هم اضافه کردم و  ورز دادم و بعد مواد رو تو روغن سرخ کردم . که البته باعث شد همبرگرم لطیف بشه.بعد هم با نون باگت و خیار شور و گوجه فرنگی یک ساندویچ درست کنید و کنارش سس یادتون نره . من قول میدم خوشتون بیاد.(مخصوصا بچه ها)

البته یک راه دیگه هم برای همبرگر هست که توی اون مغز نون باگت یا نون تست رو کمی با شیر خیس کنید و بریزید با مواد بالا و اون وقت دیگه سویا رو حذف کنید.و دیگه تخم مرغ هم اصلا لازم نیست چون شیر لطیفش میکنه.فقط دقت کنید که نون ها خیس خورده باشن ولی نه در حدی که ازشون شیر چکه کنه.

نکته ها: گوشت چرخ کرده هر چی بیشتر باشه خوش طعم تر میشه.

          میشه نسبت گوشت و سویا رو نصف نصف انتخاب کرد.

          از ریختن سیر و زنجبیل و فلفل سیاه نترسید و حتما حداقل دو سه تا حبه سیررو بریزید. اگه طعمش به نظرتون کمتر از همبرگرهای          بیرونه ،دفعه ی بعد حتما ادویه هاشو کمی بیشتر بریزید.

نوش جوووووون

 

پسندها (3)

نظرات (8)

کوثر
15 فروردین 94 18:38
سلام خاله گلم.من اپ کردم خوشحال میشم بیایید وپست جدیدمو بخونیدوبهش نظر بدید.ممنون... کوثــــــــــــــرگلی
نرجس
پاسخ
:سلام, چشم حتما, اومدم الان
کوثر
16 فروردین 94 14:38
خاله جون باتبادل لینک موافق هستید؟
نرجس
پاسخ
:بعععععله
مامان مبینا
19 فروردین 94 18:44
نرجس جون سلااااااااااااااااااااام ممنون از اموزشت عریرمایشالله درس میکنم اما اقای همسری اصلا پیاز وسیر نمیخوره نمیدونم چیکارکنم؟ فقط پیاز رو توی سالاد میخوره بوووووووووس واسه جیگملای خاله[ماچ ]
نرجس
پاسخ
:سلام, اگه همبرگرهای بیرونو میخورن, این رو هم میخورن چون مواد ش تو غذاساز خوب میکس میشه,
کوثر
23 فروردین 94 18:32
خاله خوشحال میشوم بهم سربزنید.روز مادر هم بهتون تبریک میگم.به عنوان یه دوست جونی
نرجس
پاسخ
:سلام, چشم ,الان با نظر میام, ولی من رمز پست ها رو ندارم آخه
مامان
16 تیر 94 18:55
سلام نرجس جونم خوبی. فرشته ها خوب هستن. خیلی وقته سراغ نی نی وبلاگ نمیام.یادش بخیر قبلا روزی چند بار میومدم سراغ نی نی وبلاگ ولی الان نه.شاید هفته ایی یه بار.کامنتتونو دیدم گفتم بیام یه حالی ازتون بپرسم.امیدوارم خوب و خوش و خرم باشید.و توی این شبهای عزیز ما رو از دعای خیرتون بی نصیب نگذارید
مامان
16 تیر 94 18:56
وای اینهمه تایپ کردم پرید؟یا رسید؟
همراه رایانه
27 مهر 94 20:23
همراه رایانه پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه ای، موبایل ،تبلت، لب تاپ و .. شماره تماس 9099070345 پاسخگویی به صورت شبانه روزی حتی ایام تعطیل WWW.POSHTYBAN.IR
(̲̅P̲̅)(̲̅E̲̅)(̲̅G̲̅)(̲̅A̲̅)(̲̅H̲̅)
17 آذر 94 18:41
آنجـــــــــــا که دلت گرفت و هیچکــــــس حـــــــــرف تـــو را نفـــهمیــــد و از هـــــمه جــــــا و هـــمــه کــــــس نا امیــــــد شـــــــدی بـــــدان ایـــن یـــــک دعـــــوت اســـــــت از کــــسی که از رگ گـــــــردن به تـــــــو نزدیــــک تـــر اســــــت و از همــــــه مـهــربــــان تــــر و با مــعــرفـــت تــــــر اســـــــــت... خــــــــــــــــــــــــــــــدا