سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 2 ماه و 8 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 24 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

حرف زدن زهرا خانوم

1392/12/5 18:34
نویسنده : نرجس
699 بازدید
اشتراک گذاری

خب این بار بگم از زهرا سادات و حرف زدنش . الان زهرا جون دقیقا یک سال و پنج ماه و یک هفته داره،از شیطونی و شیرین کاری و دلبری کردن که نگو ماشاا.. استاده.خراب کاری میکنه و بعد با کله ی کج و لبخند و بوس از راه دور جرات دعوا کردن واسه ما نمیذاره.

ولی در مورد حرف زدن نمیدونم اوضاعش چه طوری ؟یعنی نمیدونم نسبت به سنش خوبه یا نه؟

بابا و مامان و دادا(به معنی داداش)رو میگه . به به (یعنی غذا یا هر چیز خوردنی) ما(یعنی آب) دادی(یعنی دایی)بوبو(یعنی درد ، که با نشان دادن محل درد همراهه) اءدی(یعنی مهدی)پاپا(یعنی کفش)لالا(یعنی مامان خوابم میاد)البته واژگان مورد نظر موقع شیر خوردن رو هم بلدهخجالتچشمکجیش(که البته احتیاج به توضیح نداره) ببل(یعنی بغلم کن)عمو و عمه و آآ(یعنی آقا)رو هم بلده و به پرستارش و مامان بزرگش هم میگه مامان.طوطو (به معنای تموم حیوانات،حتی شیر و پلنگخنده)و جوجه به معنای انواع پرندگان رو هم میگه .

ب(به معنای بشین) در(یعنی در بیار) هم از اونایی که فقط ما میفهمیمبغلقربونش برم  وقتی از سر کار میرم خونه دست میزنه روی مبل و میگه ب ب ب یعنی بشین بعد لباسا رو میگیره و میگه در   در   یعنی درشون بیار،  بعد هم میخنده و میشینه رو پامقلب.هفته ی پیش که بابا و مامان خونه ی ما بودن با همین ترفند بابارو روی مبل نشوند و کتشونو در آورد .ماچ

حالا بگین ببینم به نظرشما حرف زدنش تو چه وضعیه؟(من تحملش رو دارم با واقعیت روبه رو بشماسترس)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (13)

مامان محيا
6 اسفند 92 7:27
قربون اون حرف زدنت برم من علوسكم ماشاا... آخه چقدر تو مهربوني
نرجس
پاسخ
:زن عموجون دوستت دام.
بهاره مامان الینا
6 اسفند 92 8:17
گلم همه بچه ها با هم فرق درندتازه که خوب داره حرف می زنه بچه ی فامیل ما تو این سنه فقط جیغ می کشه پس جای هیچ نگرانی نیست
نرجس
پاسخ
:آره واقعا راست میگی،شاید من پر توقع ام تازه یادم رفت که نی نی هم بلده بگه.به هر حال من خیلی عجله دارم باهام حرف بزنه
عمه جون
6 اسفند 92 14:31
ما شا الله گفتی؟ ماشاالله
نرجس
پاسخ
:ماشاا.. ماشاال..و ماشاال.. به دسته گلای شما
مامان محمد حسین جان
6 اسفند 92 18:25
ماشاالله مثل عمه ش باهوشه بچه م
نرجس
پاسخ
: ای بابا بر منکرش رحمت
امیرحسین کوچولو نفس ما
7 اسفند 92 17:14
ای جوووونم.ماشاالله زهرای باهوش.حرف زدنش عالییییییه.مامانی همیشه میگن نباید بچه ها رو با هم مقایسه کرد ،اما به نظرم اینهمه پیشرفتش عالیه اکثر بچه هایی که دورشون شلوغ باشه و خواهر و برادر داشته باشن زودتر حرف میزنن،مثل زهرا جونم که پیشرفتش خیلی خوبه قربونش بشم
نرجس
پاسخ
ممنون از لطف شما دوست عزیز امیدوارم نفستون همیشه ایام سالم باشه
مامان کوثری
7 اسفند 92 18:53
سلام عزیزم ممنونم به ما سر میزنید افتخار بدین و دوست ما باشید اینم رمز وبلاگم 159 کوچولوهای نازتون رو ببوسید
مامان کوثری
7 اسفند 92 18:55
راستی ببخشید این آدرس وبم هست اشتباها آدرس وب دیگه ام و براتون گذاشتم لطفا رمز رو تایید نکنید حواسم نبود خصوصی نکردمش http://kosarjoon.niniweblog.com
نرجس
پاسخ
ممنون و جشم دوست عزیز حواسم هست .
آرشیدا
8 اسفند 92 11:57
سلام اولا مرسی که به ما سر زدید باعث افتخاره شما دوستی با شما هم با افتخار لینک میشید دوما ماشاله واقعیت چی؟بچه داره مثل بلبل کلمه میگه .میخوای تو این سن شعرم واست بخونه؟مهم اینه که درکشون میکنه و راحت به زبون میاره خواسته هاشو همین فعلا کافیه.ماشاله بهشون
نرجس
پاسخ
سلام دوست خوبم من هم شما رو لینک میکنم
آرشیدا
8 اسفند 92 12:01
راستی چه جالب شما مشهدید؟من خیلی مشهدو دوست دارم
نرجس
پاسخ
آره مگه شما کجای ایران عزیز هستین ؟
امیرحسین کوچولو نفس ما
11 اسفند 92 4:07
فکر کنم امروز تولد مهدی جان هست درسته؟بالای وبلاگ نوشته هشت سال و 0 روز....تولدش مباااااارک باشه الهی. هزارساله باشی گل پسر
نرجس
پاسخ
:سلام،ممنون شما اولین نفری هستید که تبریک گفتید تولد مهدی جان 12 اسفنده ولی نمیدونم چرا امروز زده 8 سال . از دقتتون ممنون . از لطفتون بیشتر
مامان مهبد كوچولو
11 اسفند 92 13:43
عزيزززززززززززززززم چه ناز حرف ميزنه .... ماماني بچمون خيلي خوشمل حرف ميزنه . ببوسش كوچولو موچولو رو
نرجس
پاسخ
:چشم حتما، اونم یه بوس از راه دور براتون میفرسته
مامان محمد حسین جان
12 اسفند 92 17:28
تولدت مبارک مهدی جان !!!ایشالا که 100 ساله بشی
نرجس
پاسخ
:ممنووووووووووووووون
امیرحسین کوچولو نفس ما
14 اسفند 92 2:09
به به میبینم که مهدی جان تولدشون با من یه روزه.منم تولدم 12 اسفند بود.مامانی خصوصی. گل پسر انشاالله 120 ساله بشی و خوشبخت و موفق و صد البته صالح.... ,
نرجس
پاسخ
:چه جالب تولدت مبارک دوست خوبمامیدوارم همیشه سالم و تندرست و شاد باشی.