سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 16 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

طرح آرزو های زیبا و طرح شکوفه ای در کویر

1393/9/16 18:23
نویسنده : نرجس
1,345 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان خوبم.

شاید از اسم پست امروز من کمی تعجب کرده باشید.ولی خب من براتون کاملا توضیح میدم . این طرح ها طرح های خیر خواهانه ای هستند که برای کمک به دانش آموزان نیازمند ،طراحی شده اند . شما میدونید که من کارمند آموزش و پرورش هستم و بنا به شغلم با این مسائل درگیر هستم.

طرح آرزوهای زیبا:این طرح از هفته ی بهداشت روان در منطقه ی ما شروع شد . واحد مشاوره ی اداره اکثر کارهاشو انجام میده،تو این طرح از مدیران مدارس خواسته شده دانش آموزان نیازمند خودشون رو به ما معرفی کنند بعد به هر کدوم از دانش آموزان یک برگه داده شده تا آرزوهاشونو در اون بنویسند. طی هفته های اخیر آرزوها رو طبقه بندی کردیم،و امروز  دراولین مدرسه با لطف خدا ،توانستیم آرزو های بچه ها رو برآورده کنیم. این آرزو ها که گاهی بسیار کوچک و گاهی کمی بزرگ هستند ،اصلا غیر قابل برآورده شدن و دور از ذهن آدم هایی مثل ما نیستند.بعضی هاشون لوازم التحریر میخوان،بعضی ها کتاب قصه ،لباس نو ،چتر ،کیف ،عروسک ،بعضی ها هم آرزوی یک دوچرخه دارند . یکی از بچه ها آرزو داشت بزرگ بشه ،تا بتونه برای پدرش که فوت کرده مراسم قرآن خونی بگیره و خیرات کنه.یکی آرزو داشت بتونه برای مامانش ماشین لباسشویی بگیره ،یکی از بچه های پایه ی دوم ابتدایی احتیاج به عینک داشت.

خلاصه آرزوها مختلف بودند ولی اصلا دور و غیر قابل دسترس نبودند. امروز برای اولین بار ،در اولین مدرسه ،هدیه های کوچک بچه ها رو دادیم و برق قشنگ نگاهشون رو دیدیم/

طرح  شکوفه ای در کویر:این طرح کاملا مشابه طرح بالاست با این تفاوت که در طرح بالا ما محدودیت سنی نداریم و بچه های نیازمند در تمام مقاطع تحصیلی شاملش میشوند و در هر وضعیت تحصیلی هم که باشند مهم نیست.

ولی در این طرح ما فقط دختران دبیرستانی با معدل بالای نوزده رو که نیاز شدید مالی داشتند رو شناسایی کردیم. بچه هایی که با معدل بالا و استعداد زیاد گاهی به خاطر نیاز مالی مجبور به ترک تحصیل میشوندو الان هم حدود پنجاه نفر در منطقه ی ما شامل این طرح میشوند. البته که نتونستیم هنوز کاری براشون بکنیم . چون مراحل شناسایی و معرفی بچه ها هنوز ادامه داره. ولی دنبال افراد خیری برای حمایت از این بچه ها میگردیم . تا استعداد ذاتی این سرمایه ها نسوزه و کمر همتشون خم نشه.تا بتونن درس بخونن و برای خودشون و جامعه مفید باشند.

حالا امروز این پست رو گذاشتم تا به وسیله ی اون هم طرح ها رو معرفی کنم و هم به این وسیله از خیرانی که قصد کمک به این دانش آموزان رو دارند کمک بخوام ،شاید بتونیم با برآورده کردن آرزوی یک نفر ،یا ایجاد کردن شرایط تحصیل برای یک دختر جوان ،کمی توشه ی آخرتمون رو سنگین کنیم. 

ا زهمه ی شما دوستان خوبم میخوام اگه کسی رو میشناسید که دست خیرش به دست گیری کسی میرسه ،طرح ها رو بهشون معرفی کنید و ایشون رو هم به ما معرفی کنید . 

 

پسندها (4)

نظرات (2)

مامان
17 آذر 93 16:19
آخی چه طرح های زیبایییییی. چه کار خوبی. ان شاالله که موفق باشید و بتونید انسانهای خیر زیادی رو پیدا کنید.
نرجس
پاسخ
:ممنون عزیزم ،دعا کن موفق بشیم
مامان زهرا وسارا
18 آذر 93 9:38
سلام من فقط بغصم گرفته
نرجس
پاسخ
:قربون دل پاکت برم من. دعاکن تو طرح هامون موفق بشیم. خودمون الان مدتی که صدقات روزانه روبه این موضوع اختصاص دادیم . ولی دعا کن خیر پیدا کنیم و کمکی به این بچه ها بکنیم.