سیدمهدی سیدمهدی، تا این لحظه: 18 سال و 1 ماه و 28 روز سن داره
زهراساداتزهراسادات، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره
سید علیسید علی، تا این لحظه: 4 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره

فرشته های کوچولوی من

آموزش بافت شبه قالی

1393/7/4 13:58
نویسنده : نرجس
25,194 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

امروز آموزش بافت شبه قالی رو میذارم،خوبی این کار اینه که شما میتونید طرح مورد نظر و رنگ مورد نظرتون رو در دم دری داشته باشید.

واسه بافت به کاموای نازک ،سوزن شبه قالی،یک سرنگ ،کیسه گونی پلاستیکی،گونی نخی ،چسب آهن،و یک طرح نیاز دارید.

طرح مورد نظر رو روی  کیسه گونی بکشید ،(پشت کار)

نخ کامواتون رو از سوزن شبه قالی رد کنید،لازم نیست نخ رو ببرید. حدود بیست سانتی مترشو از سوزن رد کنید و تهش رو یک  گره بزنید.حالا از یک گوشه کار شروع به سوزن زدن بکنید. به همین سادگی 

بعد از اتمام کار ،پشت کار را کاملا با چسب آهن آغشته کنید و گونی پارچه ای رو به اون بچسبونید. بهتره یک بار چسب بزنید و بگذارید خشک بشه و دوباره با چسب کمتری گونی رو بچسبونید. آخر کار هم ببریدش یک قالی فروشی تا دورش رو براتون با دستگاه مثل قالی بدوزه.

****یک نکته ی مهم اینه که موقع شستن این کار را نباید آویزون کنید و باید روی سطح صاف بشورید و خشک کنید****

البته بهتره به عکس ها در ادامه مطلب به دقت نگاه کنید. اگه سوالی بود در خدمت هستم.

 

 

این هم یک کار برای اتاق مهدی جانه که من چند سال پیش آماده کردمش.

برای نخ کردن این سوزن از سمت پایین شروع کنید (اول از سوراخ سوزن ،بعد از سوزن و سرنگ)

پسندها (1)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

کوثر
6 شهریور 94 16:58
سلام.تو شبه قالی اگه نخ کشیده بشه خراب نمیشه؟ به مرور زمان چه طور ؟چون برای پادری میخوام
نرجس
پاسخ
:سلام من چهار ساله دارم استفاده میکنم تو اتاق بچه ها , خراب نشده
محمد جواد
4 مرداد 95 10:00
سلام منم از این ها درست کردم